Temperatura pracy silnika powinna utrzymywać się w ściśle określonym przedziale, gwarantującym prawidłowe działanie jednostki napędowej. To okolice 90 stopni Celsjusza. Zbyt niska temperatura sprawia że silnik jest niedogrzany i wzrasta spalanie paliwa, co może być szkodliwe dla wewnętrznych elementów silnika i układu wydechowego. Zbyt wysoka temperatura grozi natomiast przegrzaniem silnika i jego trwałym uszkodzeniem. Bardzo duży wpływ na uzyskanie optymalnej temperatury pracy jednostki napędowej, ma układ chłodzenia i to, co się w nim znajduje.

Jakie płyny chłodnicze poleca Saab Serwis Szczecin?

Samochody z krajów skandynawskich, takie jak marka Saab, zostały stworzone do użytkowania w niskich temperaturach. Wymaga to opracowania niezawodnego układu chłodzącego, który będzie uzupełniony płynem odpornym na zamarzanie. Powinien on sobie dobrze radzić z temperaturami sięgającymi nawet -30 stopni Celsjusza. Również w Polsce warto stosować takie płyny, ponieważ również u nas zdarzają się bardzo mroźne zimy. Aby mieć pewność, do jakiej temperatury zamarzania jest dobry nasz płyn chłodniczy, należy czytać informacje umieszczone na etykiecie. Serwis Dacia Szczecin, zajmujący się samochodami produkcji rumuńskiej, również zaleca stosowania płynów o jak najniższej temperaturze zamarzania. Są one najbezpieczniejsze w naszym klimacie.

Naprawa Volvo Szczecin, spowodowana zamarzniętym płynem chłodniczym?

Często można spotkać kierowców, którzy chwalą się że ich samochód jest wypełniony wodą demineralizowaną. Niestety, wielu z nich trafia zimą na BMW szczecin serwis. Dlaczego? Ponieważ zapomnieli na czas wymienić wodę na płyn chłodniczy. Już przy pierwszych przymrozkach są tego bolesne i kosztowne konsekwencje. Przede wszystkim będzie to pęknięcie głowicy silnika. Zamarznięta woda zwiększa swoją objętość. Woda znajdująca się w najdrobniejszych szczelinach zamienia się w lód, który rozsadza aluminiową głowicę silnika od środka. Pojawiają się na niej pęknięcia i nieszczelności, przez które może wydostawać się olej. Silnik traci kompresję i moc. Fiat serwis szczecin tłumaczy, że naprawa takiego uszkodzenia jest bardzo kosztowna i czasochłonna. Można jej było uniknąć, wymieniając wodę w układzie chłodniczym na dedykowany płyn.

Mit czy prawda: czy można mieszać płyny chłodnicze?

Zapytaliśmy Mitsubishi Szczecin serwis o to, czy można mieszać ze sobą płyny chłodnicze o różnych kolorach. Powszechnie panujące przekonanie wśród kierowców jest takie, że nie należy tego robić. A jak jest w rzeczywistości? Przede wszystkim większość dostępnych na rynku płynów chłodniczych jest ze sobą mieszalna. Można to robić bezpiecznie, pod warunkiem że oba różne płyny chłodnicze są na bazie tej samej substancji, czyli glikolu. Kolor nie ma tu większego znaczenia, jest bowiem stosowany umownie. Serwis Chevrolet Szczecin ma jednak radę dla wszystkich, którzy obawiają się mieszania płynów ze sobą. Co dwa lata zaleca wymianę płynu w całym układzie chłodzenia i napełnienie go w całości jednym rodzajem. Robiąc to, należy pamiętać o dokładnym odpowietrzeniu całego układu chłodzenia.

Call Now ButtonZADZWOŃ